هلدینگ صبح شیرین

خورشید دوباره طلوع می کند

محصولات غذایی

چگونه محصولات غذایی خود را در سطح بین المللی بفروشیم

چک لیستی از آنچه باید تهیه کنید، تا بتوانید کسب و کار غذایی خود را فراتر از مرزهای کشور خود توسعه دهید.

آیا می خواهید تجارت غذایی خود را توسعه دهید؟

فرقی نمی کند غذاها را فرآوری کنید یا آنها را تولید کنید، یکی از راه های رشد تجارت غذایی خود پذیرش سفارشات بین المللی و صادرات محصولات خود به کشورهای دیگر است.

اما آیا به سادگی انتخاب کشور مقصد برای محصولات خود و سپس رفتن است؟

نه واقعا. در واقع قبل از اینکه از یک دنبال کننده محلی (و فروش داخلی) به بازارهای خارجی (و فروش بین المللی) بروید، کار بسیار کمی درگیر است.

برخی از محصولات غذایی نیازی به معرفی ندارند. دیگران به شما نیاز دارند که در ایجاد آگاهی و علاقه به آنچه می فروشید سرمایه گذاری کنید. برخی از محصولات را می توان مستقیماً به مصرف کننده فروخت. دیگران به واسطه‌ها نیاز دارند تا محصولات شما را در معرض دید خریداران بیشتری قرار دهند. و برخی از اقلام غذایی برای ارسال بین المللی آسان تر از سایرین هستند.

همه اینها برای این است که بگوییم قبل از اینکه بتوانید خدمات رسانی به مشتریان خارجی را شروع کنید، چیزهای زیادی برای کشف کردن و انجام دادن وجود دارد.

قبل از شروع فروش بین المللی، باید تحقیقات خود را انجام دهید و برنامه داشته باشید

آنچه برای شروع فروش محصولات غذایی در سطح بین المللی نیاز دارید

1. تحقیقات خود را انجام دهید

اگر مشتری وجود نداشته باشد، تجارت وجود ندارد.

این بدان معناست که شما نمی توانید فقط یک کشور را انتخاب کنید و شروع به فروش محصولات خود در آنجا کنید. از جمله موانع زبانی برای غلبه بر، کانال‌های پرداخت، قوانینی که باید رعایت شود و حمل و نقل برای نظم بخشیدن به آن وجود دارد.

اگر می‌خواهید تجارت غذایی خود را توسعه دهید، اولین قدم شما باید همیشه انجام تحقیقات باشد – به این ترتیب از اشتباهات پرهزینه جلوگیری می‌کنید.

شما به مواردی مانند:

  • آیا تقاضا برای محصول شما وجود دارد؟
  • بازار بالقوه چقدر بزرگ است؟
  • مشتریان شما چه کسانی هستند؟
  • چقدر از آن بازار را می توانید به طور واقع بینانه تصرف کنید؟
  • بازار چقدر رقابتی است و رقبای اصلی شما چه کسانی هستند؟
  • قیمت انواع محصولات شما چیست؟
  • آیا مسیرهای ترجیحی برای بازار و راه های خرید این محصولات وجود دارد؟
  • حقوق واردات چیست؟
  • مقررات و الزامات واردات چیست؟
  • آیا با الزامات بهداشتی و ایمنی مواد غذایی مطابقت دارید؟
  • نرخ ارز چه تاثیری بر تجارت خواهد داشت؟
  • در مورد زنجیره تامین و تدارکات چطور؟

2. محصولات مناسب را انتخاب کنید

ذائقه، ترجیحات و حتی گرایش های غذایی از کشوری به کشور دیگر متفاوت است.

بنابراین، اگرچه ممکن است وسوسه انگیز باشد که تمام محصولات پرفروش محلی خود را ارسال کنید، به خاطر داشته باشید که هر یک از محصولات گرامی شما بازاری در خارج از کشور نخواهد داشت.

به طور خلاصه، در مورد آنچه برای صادرات انتخاب می کنید، انتخابی باشید. مواردی را انتخاب کنید که بیشترین جذابیت را دارند یا مواردی را انتخاب کنید که تحقیقات شما نشان می دهد که مردم واقعاً به آنها علاقه مند هستند – این موارد بیشترین احتمال موفقیت را در کشور مقصد دارند.

پیشنهاد مطالعه : طراحی بسته بندی و بازگشت سرمایه

3. بهترین راه برای دستیابی به خریداران را پیدا کنید

چگونه می خواهید مشتریان بین المللی را پیدا کنید، به آنها دسترسی پیدا کنید و سپس به آنها خدمت کنید؟

مثلا:

  • آیا می توانید یک فروشگاه آنلاین در وب سایت خود راه اندازی کنید و با یک سرویس پیک برای حمل و نقل شریک شوید؟
  • آیا باید محصولات خود را در آمازون بفروشید؟
  • آیا برای دریافت محصولات خود در سوپرمارکت های خارجی نیاز به یافتن شرکای واردات و صادرات دارید؟

هر کاری را که انتخاب کنید، به نسخه فروش عالی نیاز دارید: نسخه وب خوشمزه، توضیحات محصول و بروشورهای موثر

نحوه یافتن شرکای واردات و صادرات

در نمایشگاه های مربوطه شرکت کنید – آنها فرصتی عالی برای ایجاد شبکه هستند!

از وب‌سایت‌های دولتی مانند وب‌سایت‌های وزارت بازرگانی یا گمرک بازدید کنید. ممکن است بتوانید لیستی از واردکنندگان ثبت شده را پیدا کنید.

از طریق صفحات زرد و لیست های آنلاین شرکت های مرتبطی که می توانید با آنها تماس بگیرید، بروید.

به آگهی‌های طبقه‌بندی‌شده/خواسته‌ای که در روزنامه‌ها یا وب‌سایت‌های تجاری یافت می‌شوند، نگاهی بیندازید.

تحقیق خود را به روش آنالوگ انجام دهید. چه در حال سفر به خارج از کشور باشید یا صرفاً در سوپرمارکت محلی خود خرید کنید، محصولات وارداتی با نام و آدرس واردکننده برچسب گذاری می شوند. برای اطلاعات بیشتر با آنها در تماس باشید.

نکته: با کپی وب که برای موتورهای جستجو بهینه شده است، یافتن شما را برای شرکای احتمالی آسان کنید.

4. وب سایت خود را به روز کنید

وب‌سایت شما فقط منبع اطلاعات مهم برند و محصول نیست، بلکه نحوه‌ی یادگیری وجود شما نیز توسط افراد است.

به همین دلیل است که وب سایت شما یک پروژه تنظیم و فراموش نمی شود.

این یک کار مداوم در حال پیشرفت است که نیاز به به روز رسانی و بهبود دارد.

به عنوان مثال: زمانی که برای اولین بار راه اندازی کردید، احتمالاً وب سایت شما برای بازار خانگی شما بهینه شده است. این برای جذابیت برای افراد محلی طراحی شده است و برای بخش های هدف داخلی به زبان مادری شما نوشته شده است. به عنوان مثال: این همه به زبان تایلندی است.

اما اگر می‌خواهید تجارت غذایی خود را توسعه دهید و در سطح بین‌المللی بفروشید، وب‌سایت شما حداقل باید برای مشتریان خارجی مفید باشد. این را در نظر بگیرید: یک مشتری آلمانی زبان در یک وب سایت تایلندی خیلی دور نخواهد بود – اما او با متن انگلیسی مدیریت خواهد کرد.

این بدان معناست که داشتن یک نسخه انگلیسی با کیفیت بالا منطقی است – این زبان دنیای تجارت و مقرون به صرفه ترین راه برای دستیابی به مشتریان جدید است.

آیا وب سایت شما باید به چند زبان ترجمه شود؟

اگر می توانید برای هر بازار جدید بومی سازی و/یا ترجمه کنید، چرا که نه؟ اما برای مشاغل کوچک مواد غذایی، این همیشه یک گزینه عملی نیست. انجام این کار گران است و، مگر اینکه یک تیم اختصاصی داشته باشید، نگهداری آن دشوار است.

شما به کارکنانی نیاز دارید که به آن زبان مسلط باشند. یک گزینه مقرون به صرفه تر این است که یک نسخه انگلیسی زبان از وب سایت خود ایجاد کنید و در صورت نیاز به یک کپی رایتر کمک کنید.

5. در نمایشگاه های تجاری مربوطه شرکت کنید

اگر بودجه شما اجازه می دهد، در نمایشگاه های تجاری مربوطه شرکت کنید. نمایشگاه‌های تجاری می‌تواند راهی عالی برای تبلیغ محصول(های) خود و همچنین ملاقات با شرکای بالقوه و تعامل با خریداران محلی باشد – همه چیزهایی که برای رشد تجارت غذایی خود به آن نیاز دارید!

زمانی که خریداران بین‌المللی می‌توانند آنچه روی بسته‌بندی شما نوشته شده است را بفهمند، می‌توانید فروش را افزایش دهید – در غیر این صورت، ممکن است حتی ندانند محصول شما چیست!

6. بسته بندی خود را برای صادرات آماده کنید

در حالی که مهم است که بسته بندی شما چشم نواز باشد، آماده سازی محصول شما برای صادرات به معنای بسیار بیشتر از داشتن یک طراحی خیره کننده و برجسته است.

شما همچنین باید مطمئن شوید که بسته بندی شما الزامات قانونی را در کشوری که به آن صادر می کنید مطابقت دارد.

مثلا:

  •  در برخی بازارها، موادی که با مواد غذایی در تماس هستند (“مواد و اقلام تماس با غذا”) تحت نظارت هستند. این شامل مواد مورد استفاده در بسته بندی مواد غذایی می شود.
  • اطمینان حاصل کنید که دستورالعمل های برچسب گذاری مواد غذایی کشور مقصد را دنبال می کنید. این شامل لیست مواد تشکیل دهنده مناسب، اطلاعات اجباری آلرژن، اطلاعات تغذیه، کشور مبدا برای محصولات خاص و غیره است.
  • ممکن است ملاحظات زبانی نیز وجود داشته باشد. به عنوان مثال: محصولات عازم کانادا باید دارای برچسب دو زبانه باشند

هنگامی که بسته بندی شما مطابقت دارد، باید توجه خود را به بازارپسندی بسته بندی معطوف کنید.

متن خارجی می تواند به جذابیت عجیب و غریب (و عامل تازگی) محصول بیافزاید، اما ملاحظات عملی نیز وجود دارد مانند کمک به خریداران فوراً درک کنند محصول شما چیست – و چگونه از آن لذت ببرند!

به عنوان مثال: اگر همراه با دستورالعمل های آماده سازی باشد، ممکن است یک نحوه گرافیکی همیشه کافی نباشد. افزودن متن انگلیسی می تواند تفاوت زیادی ایجاد کند.

نکته: بسته بندی جلب توجه مهم است، اما زمانی که محصول در دست خریدار است، این متن است که او را متقاعد می کند که محصول شما را امتحان کند و به سبد خرید اضافه کند.

7. برای رشد تجارت غذایی خود، ممکن است نیاز داشته باشید محصولات خود را سفارشی کنید

آیا می توانید با سفارشی کردن محصول خود برای بازار جدید، فروش را افزایش دهید؟ ارزش بررسی را دارد

مثلا:

  • در برخی کشورها، مصرف کنندگان اندازه های جامبو یا حجیم را ترجیح می دهند. در مناطق دیگر، خانوارهای مجرد بیشتری وجود دارد که بسته های انفرادی بهتر به فروش می رسند.
  • برخی از کشورها انواع رنگ‌ها یا افزودنی‌های مورد استفاده در محصولات غذایی را تنظیم می‌کنند. آیا مواد تشکیل دهنده شما این الزامات را برآورده می کند؟
  • ترجیحات طعم نیز متفاوت است. “ادویه معمولی” شما ممکن است “فوق العاده تند” در نظر گرفته شود و برای اکثر مصرف کنندگان خوشایند نباشد. آیا بهتر است یک نسخه ملایم تر نیز ایجاد کنیم؟

گاهی اوقات، اصلاً نیازی به ایجاد هیچ تغییری ندارید. مواقع دیگر، تنظیمات کوچک باعث جذابیت بیشتر محصولات شما در خارج از کشور می شود.

fa_IR