هلدینگ صبح شیرین

خورشید دوباره طلوع می کند

دیجیتال مارکتینگ

بازاریابی دیجیتال برای صنایع غذایی – 6 تا از بهترین استراتژی ها برای استفاده در تجارت غذا و نوشیدنی

برای درک میزان اهمیت صنعت غذا و نوشیدنی، نیازی به جستجوی زیادی در اینترنت نیست، چه در جستجوی گوگل باشد و چه در رسانه های اجتماعی.

بنابراین، وقتی نوبت به استراتژی برند غذای شما می‌رسد، شما نیز تصمیم گرفته‌اید مستقیماً به بررسی برخی از استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال بپردازید – ایده هوشمندانه.

در این مقاله، خواهید آموخت که چه انواع بازاریابی دیجیتال در آنجا وجود دارد و کدام یک بهترین هزینه را به شما می دهند.

چه کسانی از بازاریابی دیجیتال در صنایع غذایی استفاده می کنند؟

صنعت نوشیدنی و غذا یکی از متنوع‌ترین صنعت‌ها است که به انواع مختلف برندها و شرکت‌هایی که به شکلی دیجیتالی فعالیت می‌کنند، می‌رسد.

این محدوده شامل همه افراد از بزرگترین برندهای جهان گرفته تا رستوران های زنجیره ای و فست فودهای موفق، تا توزیع کنندگان و تولیدکنندگان واقعی است.

جای تعجب نیست زیرا چه آنها در سطح محلی و چه ملی کار می کنند، خدمات ضروری را ارائه می دهند.

اما توجه زیادی به اقلام غذایی وجود دارد و اگر از تبلیغات دیجیتال برای به دست آوردن ترافیک در کسب و کار خود استفاده نمی کنید، به سرعت عقب خواهید ماند.

چرا؟ خب، طبق یک گزارش صنعت ، اکنون بیش از 57٪ از مشتریان غذای خود را از یک وب سایت سفارش می دهند . شما نمی توانید در مکالمه آنلاین شرکت نکنید.

چگونه بازاریابی دیجیتال بر صنعت غذا و تجارت مواد غذایی تأثیر گذاشته است

دیجیتالی شدن بخش غذا و نوشیدنی مانند بسیاری دیگر، تأثیر زیادی داشته است.

در واقع، بیش از 40 درصد از مردم در مورد غذا از طریق روش دیجیتالی یاد می گیرند

ما فقط به این واقعیت اشاره نمی‌کنیم که سایت‌های رسانه‌های اجتماعی، به‌ویژه اینستاگرام، مملو از پست‌ها و نقدهای تبلیغاتی غذا و نوشیدنی هستند، بلکه به فراتر از آن همه سایت‌های نقد، سایت‌های رزرو و خدمات تحویل نیز وجود دارند. همه چیز تحت تاثیر قرار گرفته است.

در نتیجه این تغییر، یک شکل از بازاریابی وجود دارد که برای هر کسب و کاری از همه مهمتر است و آن بازاریابی دیجیتال است. برندهای غذا و نوشیدنی مانند شما به آن نیاز دارند.

اگر یک برند مواد غذایی هستید یا کسب و کاری در صنعت غذا و نوشیدنی دارید و به دنبال سرمایه گذاری در بازاریابی دیجیتال هستید، ممکن است کمی احساس کنید که یک ماهی در آب نیست.

نگران نباشید زیرا ما اینجا هستیم تا کمک کنیم. در این پست، می‌خواهیم در مورد اینکه برخی از کسب‌وکارها و برندها برای داشتن استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال مواد غذایی موفق چه می‌کنند، و همچنین نکات و پیشنهاداتی را در مورد اینکه چگونه می‌توانید برند غذایی خود را بازاریابی کنید، صحبت کنیم.

چگونه یک برند غذایی را بازاریابی می کنید؟

وقتی نوبت به موفقیت در چنین صنعت پرمشغله ای می رسد، ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که چگونه می توانید برند غذایی خود را جلوتر از بقیه کنید و به موفقیت دست پیدا کنید.

آنچه شما نیاز دارید یک استراتژی بازاریابی دیجیتال برجسته است. اگر در این صنعت به طور کلی یا دیجیتال مارکتینگ تازه وارد هستید، ممکن است تعجب کنید که چگونه در مورد بازاریابی یک برند غذایی اقدام می کنید.

شما گزینه های زیادی دارید از جمله:

  • تبلیغات ویدیویی (غذا بسیار بصری است)
  • شبکه های اجتماعی و اینفلوئنسرهای رسانه های اجتماعی
  • سئو (بهینه سازی موتور جستجو)
  • بازاریابی محتوا
  • خبرنامه های ایمیل
  • بیانیه های مطبوعاتی

پیشنهاد مطالعه : طراحی بسته بندی و بازگشت سرمایه

در این بخش بعدی، برخی از موارد فوق را با جزئیات بیشتری بررسی خواهیم کرد و نکاتی را که باید در عمل انجام دهید و روندهایی که باید از آنها آگاه باشید تا بازاریابی دیجیتالی برند غذایی خود را با موفقیت انجام دهید، ارائه خواهیم کرد.

بازاریابی محتوا – مطمئن شوید که محتوای شما مرتبط و درگیر با ویدیو و تصاویر است

اگر محتوا را مرتبط و جذاب کنید، مردم بیشتر احتمال دارد برند شما را تماشا کنند، بخوانند و در مورد آن بیاموزند.

وبلاگ های مواد غذایی به عنوان شکلی از بازاریابی محتوا در حال حاضر بسیار محبوب هستند، بنابراین استفاده از آن به عنوان بستری برای ایجاد و انتشار منظم محتوا بسیار آسان است.

به یاد داشته باشید که غذا یک چیز بصری است و یک دیوار متنی در صفحه وبلاگ به اندازه برخی از تصاویر باکیفیت محصولات شما محصولی را نمی فروشد یا بازار هدف شما را جذب نمی کند.

می‌توانید یک قدم جلوتر بروید و ویدیوهایی بسازید که حتی بیشتر از تصاویر و متن درگیر شوند.

اگر چه می گوییم مهم است که محتوا را صرفاً برای هدف قرار دادن کلمات کلیدی خاص برای جذب گوگل (معروف به نوشتن برای روبات ها!) ننویسید.

نوشتن برای انسان ها باید اولویت شماره یک شما باشد و تعداد بازدیدکنندگان بیشتری را به سایت شما جذب کند و آنها را در آنجا نگه دارد. برای افزایش فروش و اعتماد، باید از محتوا به خوبی استفاده کنید.

سئوی خوب از اهمیت بالایی برخوردار است

فرقی نمی‌کند چه شرکتی دارید یا محصولات و خدماتی که ارائه می‌دهید، با هر کمپین بازاریابی دیجیتال، بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو بسیار مهم است.

این تا حد زیادی موثرترین راه برای رشد مداوم کسب و کار و حفظ نتایج است. سئو شامل استراتژی های بازاریابی است که اطمینان حاصل می کند که موتورهای جستجو کسب و کار و نام تجاری شما را پیدا کرده و رتبه بندی موتور جستجوی شما را بهبود می بخشد.

در بسیاری از موارد، اگر به راحتی در گوگل پیدا نشوید، مشتریان هدف شما چیزی در مورد شما نمی دانند، بنابراین سئو باید همیشه در اولویت باشد.

پیشنهاد مطالعه : چگونه محصولات غذایی خود را در سطح بین المللی بفروشیم

رسانه های اجتماعی ضروری است

وقتی صحبت از محتوای رسانه های اجتماعی می شود، غذا پادشاه است. داده ها و تحقیقات زیادی این را ثابت می کند. به عنوان مثال، در اینستاگرام، غذا و نوشیدنی محبوب ترین موضوع است.

وقتی در نظر بگیرید که در سال 2019، 3.48 میلیارد کاربر با حساب های رسانه های اجتماعی فعال وجود داشت و اعداد برای سال 2020 زمانی که آنها وارد شوند احتمالاً از این تعداد بیشتر است، می توانید ببینید که چرا برند شما باید در رسانه های اجتماعی فعال باشد.

منظور ما از فعال بیش از داشتن یک حساب نگهدارنده است، شما نیاز به تعامل و تعامل با مخاطبان و دنبال‌کنندگان هدف خود دارید، از طریق پست کردن محتوایی که نه تنها مرتبط، بلکه از نظر زیبایی‌شناختی نیز خوشایند است (مخصوصاً در مورد اینستاگرام).

تا جایی که می توانید از کانال های رسانه های اجتماعی از جمله فیس بوک، اینستاگرام، توییتر، لینکدین و حتی تیک تاک استفاده کنید.

اینستاگرام با تعداد کاربران رو به افزایش، محبوب ترین پلتفرم در نظر گرفته می شود.

اینفلوئنسر مارکتینگ یک شکل بسیار مفید و موثر از بازاریابی رسانه های اجتماعی است که بسیاری از برندهای مواد غذایی از قبل استفاده می کنند.

مطمئن شوید که از کلمات کلیدی و علایق فعلی که مشتریان استفاده می کنند استفاده می کنید

کلمات کلیدی برای هر کمپین بازاریابی دیجیتال موفق مهم هستند، چه برای سئو، هشتگ در شبکه های اجتماعی یا تبلیغات.

با این حال، در صنایع غذایی، آنچه دیده ایم، کلمات کلیدی مرتبط با تجارت و برندها با روندهای غالب تغییر می کنند.

در حال حاضر، مشتریان به کلمات کلیدی مانند سلامت و پایداری و همچنین سایر اصطلاحات مرتبط علاقه مند هستند.

آنها فعالانه به دنبال محصولات سازگار با محیط زیست هستند.

در حالی که در گذشته، این کلمات کلیدی کاملاً خاص بودند، آنها به جریان اصلی منتقل شده اند.

در صورت استفاده از بسته‌بندی بدون پلاستیک و بسته‌بندی قابل بازیافت، هنگام بازاریابی کالاها و برند خود، در صورت امکان، بر هر گونه کاهش بسته‌بندی که انجام داده‌اید تأکید کنید.

اینها محبوب ترین اصطلاحاتی هستند که توسط مشتریان استفاده می شود. از آنجایی که تمرکز بر نحوه تأثیر غذا بر زندگی، سلامت و تناسب اندام ما افزایش یافته است و هر اصطلاح مرتبط نیز کلیدواژه های محبوبی هستند.

اگر محصولات غذایی دارید که آنها را تبلیغ می کنید و دارای مزایای سلامتی خاصی هستند، آنها را برجسته کنید.

هر گونه مطالعه موردی که می توانید در وب سایت خود در مورد یک محصول غذایی ذکر کنید یا از کارشناسان نقل قول کنید، به استراتژی بازاریابی مواد غذایی شما نیز کمک می کند.

محتوا را شخصی کنید و مشتریان و مخاطبان هدف را مستقیماً هدف قرار دهید

هر رویکردی که در پیش بگیرید، از هر پلتفرم رسانه اجتماعی که استفاده می کنید و از هر روش دیگری که برای هدف قرار دادن مشتریان و مخاطبان خود استفاده می کنید، شخصی سازی حیاتی است.

وقتی محتوا و مکاتبات خود را با مشتریان شخصی سازی می کنید، نشان می دهد که آنها را درک می کنید.

شواهد زیادی وجود دارد که از این واقعیت حمایت می کند که وقتی از بازاریابی ایمیلی استفاده می کنید، مردم بیشتر احتمال دارد ایمیل هایی را بخوانند و به آنها واکنش نشان دهند، به عنوان مثال، ایمیل هایی که به طور خاص به آنها ارسال شده است. در مورد تبلیغات هم همینطور است.

این به آنها نشان می دهد که شما چیزی بیش از یک موجود بی چهره هستید و با آنها تأکید می کنید و برای کمک به آنها آماده اید.

بیانیه مطبوعاتی

اگر مخاطبین مناسبی دارید یا بودجه زیادی دارید، انتشارات مطبوعاتی همچنان کار می کنند. راه دیگر برای برجسته شدن در یک نشریه پربازدید این است که مطمئن شوید داستان شما آنقدر خبرساز است که نتوان آن را نادیده گرفت.

اغلب آنچه ما فکر می کنیم ارزش خبری دارد و آنچه وارد صندوق ورودی روزنامه نگاران شلوغ می شود دو چیز متفاوت هستند.

اخبار را تا حد امکان جذاب کنید، شاید با تمرکز بر روندی با آمارهای جالب.

برای پایان، کاری کنید که روزنامه نگاران در هنگام انتشار داستان خود تا حد امکان کار کنند. انتظار نداشته باشید که آنها شما را تعقیب کنند.

از توزیع کنندگان مطبوعاتی ارزانی که تمایل دارند داستان شما را به سایت های خودکار و با کیفیت پایین فقط با هدف SEO ارسال کنند، خودداری کنید. غذای خوب برای خوب انجام دادن یا هزینه دارد یا نیاز به تلاش دارد.

بازاریابی ایمیلی

در حالی که این در انتهای لیست قرار گرفته است، مطمئناً به دلیل عدم اهمیت نیست.

اگر وب‌سایت یا اپلیکیشنی دارید، جذب مشتریان وفادار یا مشتریان بالقوه‌تان در فهرست ایمیل‌تان مانند گرد و غبار طلاست.

اکنون می‌توانید پیشنهادات ویژه، اطلاعات جالب، مسابقات یا بازاریابی را به هر طریقی که با مخاطبان شما طنین‌انداز شود، برای آنها ارسال کنید.

افرادی که در لیست ایمیل مارکتینگ شما قرار دارند، به احتمال زیاد از شما خرید می کنند، زیرا قبلاً مجبور شده اند با صرف نظر از آدرس ایمیل خود، تعهد کوچکی به شما بدهند. این به شما بستگی دارد که آن رابطه را تقویت کنید.

می توانید این کار را با استفاده از یک پخش کننده ایمیل یا پاسخگوی خودکار مانند MailChimp انجام دهید.

در پایان، یک راه عالی برای نزدیک شدن به ماجراجویی دیجیتالی جدید خود این است که یک یا دو مورد از این استراتژی ها را انتخاب کنید (بسته به بودجه خود) و پس از تسلط بر آنها، به یک استراتژی جدید بسط دهید.

برخی ممکن است برای محصول خاص شما بهتر از سایرین کار کنند، بنابراین از دوبرابر کردن موثرترین استراتژی برای خود نترسید. از طرف دیگر، استراتژی های دیگر را نیز ادامه دهید. چشم انداز دیجیتال به سرعت آب و هوای بریتانیا تغییر می کند و نگه داشتن تخم مرغ های شما در یک سبد می تواند برای تجارت شما خطرناک باشد.

fa_IR